Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) společnosti Bc. Jiří Ježek, se sídlem Bezručova 873/40, 571 01 Moravská Třebová, IČO 05676991, zapsané v evidenci u Obecního živnostenského úřadu v Moravské Třebové pod sp. zn. MUMTZU/23/2017/Jan/4, e-mail sportjezek@gmail.com, telefon 731 164 318 („My“ nebo „Prodávající“), upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník („Občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících („Vy“), a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách sportjezek.cz („E-shop“).
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů, který naleznete na adrese: sportjezek.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/.
Rychlé odkazy:
-
Online reklamační formulář:
-
Online formulář pro odstoupení od smlouvy:
Online formuláře jsou pouze jednou z možností, jak svá práva uplatnit. Vždy můžete použít i jiné prokazatelné kanály (e-mail, pošta apod.).
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Jak jistě víte, komunikujeme primárně na dálku. Smlouva je tedy uzavírána distančním způsobem prostřednictvím webového rozhraní E-shopu.
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si výslovně sjednali při Vašem nákupu na E-shopu, má tato konkrétní dohoda přednost.
I. NĚKTERÉ DEFINICE
-
Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží.
-
Cena za dopravu je finanční částka za doručení Zboží včetně balného.
-
Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu.
-
DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů.
-
Faktura je daňový doklad vystavený na Celkovou cenu.
-
Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy.
-
Uživatelský účet je účet umožňující uchování údajů a historie nákupů.
- p>Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu (kupující).
-
Zboží je vše, co lze na E-shopu zakoupit.
II. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
-
Koupě Zboží je možná přes webové rozhraní E-shopu.
-
Při nákupu je Vaší povinností uvádět pravdivé a správné údaje.
III. UZAVŘENÍ SMLOUVY
-
Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
-
Smlouva je uzavírána na dálku, náklady na prostředky komunikace na dálku nesete Vy (v obvyklé výši).
-
Pro uzavření Smlouvy vytvoříte v E-shopu návrh Objednávky s údaji:
a) o Zboží („Přidat do košíku“),
b) o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby a doručení,
c) Vaše identifikační a kontaktní údaje (jméno, adresa, telefon, e-mail),
d) u opakovaných dodávek i dobu dodávání. -
Údaje lze do odeslání upravovat. Objednávku vytvoříte stiskem „Objednávka zavazující k platbě“ po odsouhlasení těchto Podmínek.
-
Objednávku potvrdíme e-mailem; tím je Smlouva uzavřena.
-
Objednávku nemusíme potvrdit, zejména není-li Zboží dostupné nebo je překročen limit kusů. Navrhneme pak úpravu; Smlouva vzniká Vaším potvrzením.
-
Je-li uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni za ni dodat. Navrhneme novou Smlouvu; nepotvrdíte-li ji do 3 dnů, můžeme odstoupit.
-
Uzavřením Smlouvy Vám vzniká povinnost uhradit Celkovou cenu.
-
Objednávat lze i přes Uživatelský účet.
-
Slevu lze uplatnit vyplněním příslušného pole při objednávce.
IV. UŽIVATELSKÝ ÚČET
-
Po registraci můžete využívat Uživatelský účet.
-
Uvádějte pravdivé údaje a udržujte je aktuální.
-
Přístupové údaje chraňte; za zneužití neodpovídáme.
-
Účet je osobní; nesdílejte jej s třetími osobami.
-
Účet můžeme zrušit (např. po 2 letech neaktivity či při porušení povinností).
-
Dostupnost účtu může být omezena údržbou.
V. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
-
Cena je uvedena u Zboží, v Objednávce i ve Smlouvě; rozhodná je ta v Objednávce. Uvedeme i Cenu za dopravu a podmínky dopravy zdarma.
-
Celková cena je včetně DPH a zákonných poplatků.
-
Celkovou cenu hradíte po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží těmito způsoby:
a) Bankovní převod – splatnost 7 dní; platební údaje obdržíte v potvrzení Objednávky.
b) Platba kartou online – ShoptetPay – platba probíhá prostřednictvím bezpečné platební brány ShoptetPay, která umožňuje platby platební kartou a případně další dostupné platební metody. Splatnost je okamžitá po dokončení Objednávky.
c) Dobírka – platba při převzetí.
d) Hotově při osobním odběru – při převzetí na provozovně.Podmínky poskytování služby ShoptetPay
Služba ShoptetPay je poskytována za těchto podmínek:
– zvolíte způsob platby „Platba kartou online – ShoptetPay“,
– uvedete pravdivé, správné a platné platební údaje,
– Vaše banka platbu úspěšně autorizuje,
– při zpracování platby nedojde k technické chybě.Okamžikem úspěšného dokončení platby prostřednictvím ShoptetPay je Objednávka považována za uhrazenou.
Kdy nemůže být služba ShoptetPay poskytnuta
Platba prostřednictvím ShoptetPay nemusí být zpracována zejména v těchto případech:
– zadáte neplatné nebo neúplné platební údaje,
– banka platbu neautorizuje nebo ji odmítne,
– platební brána vyhodnotí transakci jako rizikovou a odmítne ji zpracovat,
– dojde k technické chybě (např. výpadek připojení nebo problém v komunikaci s bankou).V takovém případě Objednávka není považována za uhrazenou.
Storno plateb provedených prostřednictvím ShoptetPay
– pokud zrušíte Objednávku ještě před tím, než ji začneme zpracovávat, vrátíme platbu stejným způsobem, jakým byla provedena, pokud je to technicky možné,
– pokud je Objednávka zrušena až po zahájení zpracování, postupuje se podle těchto Podmínek, zejména článku VIII. (Odstoupení od smlouvy) a podle povahy konkrétního Zboží,
– v případě neúspěšných, nedokončených nebo odmítnutých plateb nejsou z Vaší strany účtovány žádné poplatky.Vrácení plateb (refundace) prostřednictvím ShoptetPay
Vrácení plateb (refundace) uskutečněných prostřednictvím ShoptetPay provádíme, pokud je to technicky a právně možné, primárně stejným způsobem, jakým byla platba provedena.Zpracování platebních údajů
Platební údaje, které zadáváte v rozhraní ShoptetPay, jsou zpracovávány výhradně poskytovatelem této platební služby. Prodávající k těmto údajům nemá přístup, nijak je neukládá ani samostatně nezpracovává. Veškeré platební operace probíhají v zabezpečeném šifrovaném prostředí poskytovatele služby. -
Fakturu zašleme elektronicky po úhradě a přiložíme k zásilce; bude dostupná i v Uživatelském účtu.
-
Vlastnické právo přechází na Vás po zaplacení Celkové ceny a převzetí Zboží. U platby bankovním převodem je zaplaceno připsáním částky na náš účet.
VI. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY
-
Možnosti doručení:
a) osobní odběr: Sport Ježek, Lanškrounská 20, Moravská Třebová,
b) výdejní místa: Zásilkovna, Uloženka, Balíkovna,
c) dopravci: Česká pošta, PPL CZ, DHL, Zásilkovna. -
Doručujeme v rámci České republiky.
-
Doba doručení závisí na dostupnosti Zboží a zvoleném způsobu dopravy. Předpokládanou dobu doručení sdělíme v potvrzení Objednávky.
-
Při převzetí zásilky doporučujeme zkontrolovat obal; zjevné porušení ihned oznamte dopravci i Nám. Při známkách neoprávněné manipulace zásilku nepřebírejte.
-
Nepřevzetí zásilky (vyjma případu uvedeného v bodu 4) nezbavuje Nás povinnosti dodat Zboží, ale zakládá nám právo od Smlouvy odstoupit a právo požadovat náhradu nákladů spojených s neúspěšným doručením.
-
Opakované či změněné doručení z důvodů na Vaší straně hradíte Vy.
-
Nebezpečí škody na Zboží přechází na Vás při jeho převzetí; nepřevezmete-li Zboží, pak okamžikem, kdy jste je mohli převzít.
-
Nebylo-li Zboží označeno jako „skladem“ a dojde k výpadku výroby či zpoždění dodavatele, sdělíme Vám novou dobu dodání nebo informaci, že Zboží nelze dodat.
-
Nebudeme-li schopni dodat Zboží ani do 30 dnů po původně potvrzené době dodání, může kterákoli ze stran od Smlouvy odstoupit.
VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
-
Při přechodu nebezpečí škody na Zboží platí, že Zboží je bez vad, zejména:
a) má sjednané nebo obvyklé vlastnosti,
b) je vhodné k obvyklému účelu,
c) odpovídá dohodnutému vzorku nebo předloze, byla-li sjednána,
d) je v odpovídajícím množství a hmotnosti,
e) splňuje požadavky právních předpisů,
f) není zatíženo právy třetích osob. -
Práva z vadného plnění se řídí zejména § 1914–1925, § 2099–2117 a § 2161–2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
-
Jak reklamovat:
-
Nejrychleji přes online reklamační formulář: .
-
Případně e-mailem či poštou na kontakty uvedené výše. Při uplatnění reklamace prosím uveďte, jaký způsob vyřízení reklamace volíte; tuto volbu lze změnit jen dle čl. 7.4 nebo s naším souhlasem. Vzorový formulář je přílohou č. 1.
-
-
Podstatné porušení smlouvy – Vaše práva:
a) odstranění vady dodáním nového Zboží nebo dodáním chybějící části,
b) oprava Zboží,
c) přiměřená sleva z ceny,
d) odstoupení od Smlouvy.
Neodstraníme-li vadu v přiměřené lhůtě nebo ji odmítneme odstranit, můžete požadovat slevu nebo odstoupit od Smlouvy. -
Nepodstatné porušení smlouvy – Vaše práva:
a) odstranění vady dodáním nového Zboží nebo dodáním chybějící části,
b) oprava Zboží,
c) přiměřená sleva z ceny;
neodstraníme-li vadu včas nebo vadu odmítneme odstranit, můžete odstoupit od Smlouvy (zejména při opakovaném výskytu vady nebo při větším počtu vad). -
Odstoupit od Smlouvy nebo požadovat dodání nového Zboží nelze, pokud nemůžete Zboží vrátit ve stavu, v jakém jste jej převzali, s výjimkami stanovenými zákonem (např. při prohlídce, při použití před zjištěním vady, při změně stavu nezpůsobené Vámi apod.).
-
Do 3 dnů od obdržení reklamace Vám potvrdíme její přijetí a sdělíme předpokládanou dobu vyřízení. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.
-
O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem. Je-li reklamace oprávněná, nahradíme Vám účelně vynaložené náklady spojené s uplatněním reklamace (po jejich doložení). Dodáme-li nové Zboží, původní Zboží nám vrátíte na naše náklady.
-
Jste-li podnikatel, jste povinni vytknout vadu Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů od převzetí.
-
Jste-li spotřebitel, můžete práva z vady uplatnit u spotřebního Zboží do 24 měsíců od převzetí.
-
Práva z vadného plnění se neuplatní, pokud:
a) bylo Zboží prodáno se slevou na vadu, pro kterou byla sleva poskytnuta,
b) jde o obvyklé opotřebení,
c) jde o použité Zboží a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení při převzetí,
d) vada odpovídá povaze Zboží.
VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
-
Odstoupení od Smlouvy se řídí tímto článkem a dalšími výslovnými ustanoveními těchto Podmínek.
-
Jste-li spotřebitel, máte dle § 1829 Občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy uzavřené distančním způsobem bez uvedení důvodu do 14 dnů od převzetí Zboží (u více druhů nebo částí Zboží běží lhůta od převzetí poslední dodávky; u pravidelných dodávek od převzetí první dodávky).
Jak odstoupit:-
Nejrychleji přes online formulář pro odstoupení: .
-
Případně jakýmkoli jiným prokazatelným způsobem (e-mail, pošta). Můžete využít vzorový formulář v příloze č. 2.
-
-
Odstoupit od Smlouvy nelze v případech uvedených v § 1837 Občanského zákoníku (např. Zboží upravené podle Vašich požadavků, hygienicky zapečetěné zboží po porušení obalu, rychle se kazící zboží, digitální obsah bez hmotného nosiče dodaný se souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty k odstoupení apod.).
-
Lhůta pro odstoupení je zachována, pokud ve lhůtě odešlete oznámení o odstoupení.
-
Cenu Zboží Vám vrátíme do 14 dnů od účinného odstoupení na Váš bankovní účet; ne však dříve, než nám vrátíte Zboží nebo prokážete, že bylo odesláno. Prosíme o vrácení čistého Zboží, pokud možno včetně původního obalu.
-
Zboží nám zašlete nebo předáte nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy; náklady na vrácení Zboží nesete Vy. Vrátíme Vám i náklady na dopravu Zboží k Vám, a to do výše nejlevnějšího námi nabízeného způsobu dopravy. Je-li důvodem odstoupení naše podstatné porušení Smlouvy, hradíme náklady na vrácení Zboží do stejného limitu my.
-
Odpovídáte za snížení hodnoty Zboží vzniklé jiným nakládáním, než je nutné k obeznámení se s jeho povahou a vlastnostmi. Případnou škodu Vám můžeme vyúčtovat do 14 dnů od vrácení Zboží a započíst ji proti částce, kterou Vám vracíme.
-
My můžeme od Smlouvy odstoupit zejména v případě objektivní nemožnosti dodat Zboží, při zjevně nepravdivých údajích v Objednávce nebo kdykoli, nakupujete-li u Nás jako podnikatel pro účely svého podnikání.
IX. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
-
Nejsme vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
-
Stížnosti a podněty lze zasílat na e-mail sportjezek@gmail.com. Informaci o vyřízení Vám zašleme e-mailem.
-
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce (coi.cz). Spotřebitelé mohou využít také platformu ODR: ec.europa.eu/consumers/odr.
-
Další informace pro spotřebitele poskytuje Evropské spotřebitelské centrum: evropskyspotrebitel.cz.
X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
-
Obsahuje-li smluvní vztah mezinárodní prvek, řídí se českým právem; práva spotřebitele dle kogentních norem státu jeho bydliště tím nejsou dotčena.
-
Písemnou korespondenci si doručujeme primárně e-mailem: my na adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo v poslední komunikaci s Vámi, Vy na adresu uvedenou v záhlaví těchto Podmínek.
-
Smlouvu lze měnit písemnou dohodou stran. Tyto Podmínky můžeme měnit pro budoucí Smlouvy; držitele Uživatelských účtů či Kupující u opakovaných dodávek informujeme nejméně 14 dní před účinností změny. Neodmítne-li spotřebitel změnu u opakovaných dodávek do 14 dní, platí změněné Podmínky pro další dodávky; výpovědní doba činí 2 měsíce.
-
Za vyšší moc (např. přírodní katastrofa, pandemie, výpadky dodavatelů) neneseme odpovědnost; trvá-li vliv vyšší moci déle než 10 dní, může kterákoliv strana od Smlouvy odstoupit.
-
Přílohami těchto Podmínek jsou: (i) vzorový formulář pro reklamaci a (ii) vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
-
Smlouva včetně těchto Podmínek je u nás archivována elektronicky a není veřejně přístupná. Vždy však obdržíte kopii Podmínek i potvrzení Objednávky e-mailem – doporučujeme je uložit.
-
Tyto Podmínky nabývají účinnosti 01.09.2024 (po implementaci platební brány ShoptetPay doporučujeme datum aktualizace upravit).
PŘÍLOHA Č. 1 – FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
Preferovaný způsob (rychlejší): odešlete online reklamační formulář na .
(Tento vzor použijte, pokud volíte e-mail/poštu.)
Adresát: Sport Ježek, Lanškrounská 20, 571 01 Moravská Třebová
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy: ………
Jméno a příjmení: ………
Adresa: ………
E-mailová adresa: ………
Zboží, které je reklamováno: ………
Popis vad Zboží: ………
Zvolený způsob vyřízení / č. účtu pro slevu: ………
Žádám o potvrzení přijetí reklamace (datum, obsah, zvolený nárok) a o informaci o způsobu a datu vyřízení.
Datum: ………
Podpis: ………
PŘÍLOHA Č. 2 – FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Preferovaný způsob (rychlejší): odešlete online formulář pro odstoupení na .
(Tento vzor použijte, pokud volíte e-mail/poštu.)
Adresát: Sport Ježek, Lanškrounská 20, 571 01 Moravská Třebová
Tímto oznamuji, že odstupuji od Smlouvy.
Datum uzavření Smlouvy: ………
Jméno a příjmení: ………
Adresa: ………
E-mailová adresa: ………
Specifikace Zboží: ………
Způsob vrácení peněžních prostředků / č. účtu: ………
Poučení pro spotřebitele:
Spotřebitel může odstoupit do 14 dnů od převzetí Zboží (vyjma případů dle § 1837 OZ). Zboží zašle/předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Prodávající vrátí všechny přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání do výše nejlevnější nabídky do 14 dnů od odstoupení, ne však dříve, než obdrží Zboží nebo doklad o jeho odeslání.
Datum: ………
Podpis: ………
