Domů / Novinky / Elektrokolo není elektrický skútr
Výrobci
Broušení bruslí

Broušení bruslí je u nás pohodička. Nabízíme vám to nejlepší možné broušení bruslí s bruskou Sparx PS100. Broušení nožů probíhá pomocí přesných diamantových kotoučků.

Hokej

Pěkná videa o hokeji a hokejovém vybavení jsou na televizi Seznam.

Až k nám zase přijdete kupovat hokejku, tak se vám bude určitě hodit video správná délka hokejky.
A nebo vyžijete video o optimální velikosti bruslí.

 

Elektrokolo není elektrický skútr

Naštěstí byl již téměř vymýcen nactiutrhačný slogan malověrných, že kola poháněná elektromotorem jsou pro lenochy, případně seniory. Na e-kole je totiž nutno šlapat, přičemž šlapání aktivuje elektropohon, díky kterému pak můžeme svištět rychlostí až 25 km/hod, užívat si svěží větřík šlehající do tváře a objevit v cyklistickém životě nové, dosud utajené dimenze.

Elektrokola dělíme na tři základní typy: s motorem na předním kole (levné řešení, snadná údržba, přední kolo ale může podkluzovat), se zadním pohonem (na kratší a rovinaté terény, na dojíždění do práce nebo na nákup, menší výkon – tím pádem nižší pořizovací cena) a se středovým pohonem (nejlepší vyvážení, vysoká stabilita, úsporný provoz, vyšší cena – na delší výjezdy do kopců, pro adrenalinový sport).

Další důležitou veličinou je síla baterie. Zde můžeme volit z různých značek, druhů a výkonů, což ovlivňuje nejen intenzitu pomoci při šlapání, ale též dojezdovou vzdálenost. Intenzitu dopomoci lze regulovat, případně ji zcela vypnout, když si budete chtít dát pořádně do těla. Pokud vám baterie klekne uprostřed výletu, můžete si vozit baterii náhradní, případně se zastavit v některé z mnoha cyklohospůdek, které jsou zároveň dobíjecími stanicemi pro vaše elektrokolo, zatímco se občerstvujete.

Integrovaná baterie v rámu kola zatraktivní jeho vzhled, je chráněna před poškozením a kolo je ovladatelnější. Rámová baterie se nalézá přímo na rámu kola. Nosičová baterie je nejlevnější variantou, ale též nejlehčí.

Cyklostroje za 10 tisíc korun (valnou většinou z Číny) vůbec nedoporučujeme (snad jen pro nárazové cyklisty), kvalita začíná od 30 tisíc výše, protože až od této ceny dostanete kvalitní komponenty a značkovou baterii. Nebudete se tedy muset strachovat, že se za dva roky přihlásí o výměnu nebo že vás po pár ujetých kilometrech nechá kvůli rychlému vybití napospas šlapání. A jako bonus oproti sportovním kolům nás může hřát vědomí, že řetěz, brzdové špalky a pláště se opotřebovávají daleko méně.

Pochopitelně e-kola váží více než klasická kola, do třetího patra v jedné ruce s nimi nevyběhneme (honosí se vahou 20 – 25 kg), ale proč bychom to dělali, když stačí vyjmout pouze baterii a jednoduše ji nabít kdekoli v bytě pomocí nabíječky. To, v čem elektrokola zaostávají díky vyšší váze, doženou ve vysoké životnosti, minimální údržbě a bezporuchovosti.

Podobně jako klasická kola i elektrokola rozlišujeme podle terénu, do něhož jsou určena, na horská, trekingová, krosová, městská a skládací.

Horská elektrokola si libují v náročném terénu s kamenitými sjezdy, pískovými stezkami a slalomem mezi kořeny stromů – čím víc nerovností, tím líp. Tato kola pohrdají hladkým a rovným povrchem, nač mrhat jejich skvělými schopnostmi? Jsou osazena špičkovými komponenty od rámu až po brzdy (zastaví prakticky na místě) a vládnou přesným dávkováním dopomoci, tedy se můžete pustit do výšek a dálek, o nichž jste si dříve nedovolili ani snít! Odpružená vidlice, odlehčený rám a velmi výkonný motor dávají tušit, že zde bude i nejvyšší cena.

Pro cykloturistiku jsou vhodná trekingová i krosová e-kola, která zvládnou kombinovaný povrch, někdy je označujeme jako cestovní. Městská cesta ani lesní terén pro ně není problémem. U těchto kol se dbá na dlouhý dojezd (k tomu napomáhá odlehčená konstrukce rámu, odpružená vidlice), ovšem při pohybu po městě si musíte dokoupit blatníky a světla. Krosová elektrokola se skvěle ovládají, jsou čiperně hbitá a jízda na nich se stává životním stylem.

Pokud zůstaneme jen na nákupech ve městě a na cestě do práce, pak volíme městské elektrokolo k tomuto životu přizpůsobené svou mrštností v hustém provozu a stísněných ulicích. Městská e-kola oplývají nosičem, stojánkem, košíkem, zvonkem i světly, případně mohou mít sníženou rámovou trubku pro snadné sesedání z kola, jsou také menší a lehčí. Počítejme ale s menším dojezdem cca 50 km, protože využívají lehčí a skladnější akumulátory.

Jsme hrdí, že prodáváme e-kola české značky Rock Machine s tradicí od roku 1994. Svá kola vyrábí v Kopřivnici a prototypy kol podrobí až na dřeň tréninkům v horách, aby pak na ně mohli  bez obav usednout nejnáročnější jezdci a užít si opravdový adrenalin na obtížných trailech.

Dále u nás najdete e-kola od slovenské firmy  DEMA a českobudějovický Leader Fox, jenž sází na příznivé ceny. Ve své výrobní hale má montážní linku, špičkové vyplétací stroje, lakovací linku a každý rok vyrobí kolem 40 000 kol.

Pro náročnou klientelu máme v nabídce americká e-kola značky TREK - už název napovídá, že máme co dočinění se silou, dobrodružným duchem a příslibem velkých věcí na obzoru. Tato značka svými výrobky neustále zpochybňuje hranice cyklistických možností.

Elektrokola mažou rozdíly mezi mladými a starými, mezi sportovci i začátečníky, všem napříč celým spektrem cyklistů dodají radost z pohybu a pocit neuvěřitelné volnosti. Zlepšování kondice, zpevňování postavy, hubnutí či rehabilitace jsou dalšími synonymy pro elektrokolo.

Nechte se jejich vábením zlákat i vy a podlehněte jejich e-kouzlu.